" M I M O K ' S "

mine

Welcome


" Do not pray for an easy life, pray for the strength to endure a difficult one "



refresh profile
2016 - My new beginning ♥️}
Saturday, December 26, 2015 | 4:32 AM | 0Comment

Assalamualaikum

Hai semua hehe. Lama dah tak menulis so rasa macam kekok sikit lah. Ini pun start menulis balik sebab rasa macam dah tak ada tempat lain yang boleh aku luahkan rasa happy and sedih aku. Cakap sorang sorang dalam bilik tu dah macam biasa sangat buat tu yang nak try luahkan dekat blog. Mana tau boleh buat aku rasa lega sikit hehehe. Bak kata kak waida, sadness kalau kita share dia jadi half tapi happiness kalau kita share dia jadi double tau hehehe

So, where should we start?  aha

2016 is just around the corner. Berapa hari je lagi, and bila tiba je 2016 benda pertama yang aku nak lupakan adalah semua yang menyedihkan sepanjang 2015. Yelah, siapa je yang nak ingat benda benda sedih ni. Buat bertambah sedih je nanti so baik kita ingat benda benda yang menggembirakan je biar hati pun bertambah gembira ekekeke.

To be honest, aku ada Allah and family je dalam hidup aku sekarang. Kawan dalam hidup aku ni wujud bila waktu aku senang je, bila aku susah semua hilang senyap sunyi sepi. Kawan sekolah memang batang hidung pun dah tak nampak, kawan matrik apetah lagi tapi yang paling sedihnya bila kawan sekarang yang dekat uitm ni pun sorang sorang hilang hahaha. Kadang tu rasa macam kelakar sangat, terfikir kenapa eh semua kawan aku tak kekal. Lepastu baru sedar - cermin diri, cari mana yang silap and bukan cari silap orang lain ehem.

Sebenarnya sekarang ni aku masih lagi dalam phase patah hati. Yelah perempuan mana tak patah hati bila lelaki yang pernah ajak kahwin, tiba tiba dah bertunang dengan orang lain dan buat macam tak ada apa apa jadi. Mula dapat tahu tu keciwa lah jugak tapi bila fikirkan hikmahnya semua benda ni terus macam boleh terima kenyataan. Jadi, move on lah kita ye hehehehehe.

Dalam pada tengah move on ni, tak sampai seminggu pun lagi tiba tiba sorang lagi nak tinggalkan aku. Aku dahlah memang tinggal dia je, ni tup tup dia bagitau yang kitorang dah tak boleh contact macam biasa lagi. Haihh lah abg abg. Bukanlah abang betul, abang angkat je. Dari dulu lagi aku dah cakap dekat dia, sampai bila nak berabang adik bagai ni. Kalau zaman sekolah dulu bolehlah. Ni dia dah ada gf so apa lah gf dia kata nanti. Tapi dia tak pernahnya nak dengar cakap aku. Ni sekarang bila aku tengah loner gila barulah dia sedar agaknya. Tu yang makin bertambah patah hati aku.

So, sekarang ni ada siapa je? Ada Allah, ada family and thats it. Berapa hari dok fikir pasal ni baru lah rasa macam tak perlu pun ramai ramai dalam hidup aku kalau semuanya memang tak kekal lama. Aku tak perlukan org yang macamtu kalau aku dah ada Allah and family aku. Aku ada kakak angah abang adik yg selalu sedia dengar cerita aku. Aku ada Allah yang langsung tak pernah tak tunaikan permintaan hamba hamba dia. So siapa lagi yang aku perlu? No one. Dah complete dah hidup aku. Sekarang ni cuma aku je yang perlu jalani hari hari yang mendatang dengan cara yang betul. Dunia ni sementara, akhirat yang selamanya. Mungkin dah sampai masa untuk aku lebihkan akhirat, kembali pada Allah? Hmm. Astaghfirullah. Aku harap Allah masih menerima taubat aku.

To those yang pernah memberi warna dalam hidup aku, terima kasih untuk segalanya. Iya, tiada apa yang kekal dalam dunia ni. Semuanya pinjaman dari Allah semata. Alhamdulillah untuk semuanya. Takkan ada satu pun kenangan yang akan aku lupakan. Semoga hidup korang semua akan sentiasa diwarnai dan dihiasi dengan perkara perkara yang indah Allahu Akbar.

Jadi, seorang Mimi Suriani akan terus memandang kehadapan dan memulakan 2016 dengan perkara perkara yang diredhai Allah. Tolong tembak doa eh? hehehehe

notamimok: Harapnya my babygirls and kak waida tak tergolong dalam manusia manusia diatas hehehehe. Assalamualaikum :)